معاون وزیر کشور در قزوین گفت: یکی از دستور کار‌های جدی وزارت کشور که به همه استانداران و فرمانداران ابلاغ شده موضوع آزادسازی و احیای واحد‌های تملک شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در بازدید از واحد‌های  تولیدی قزوین گفت:  با توجه به چهار دستور ویژه رییس جمهوری در این زمینه و با همکاری بانک مرکزی، پیگیری می‌کنیم که همه واحد‌های تولیدی تملک شده توسط شبکه بانکی به چرخه تولید بازگردند.

دین پرست افزود: با توجه به دستور شخص رییس جمهوری و اعلام آمادگی آیت الله رییسی رییس قوه قضاییه در این خصوص، بازگرداندن واحد‌های تملک شده به چرخه تولید را از استان قزوین آغاز خواهیم کرد.

او اضافه کرد: در این زمینه به بانک‌هایی که واحد‌های تولیدی را تملک کرده‌اند یک فرجه زمانی داده می‌شود تا واحد‌های تولیدی را به چرخه تولید بازگردانند وگرنه طبق دستور رییس قوه قضاییه لیست بانک‌ها برای اقدامات بعدی به بانک مرکزی معرفی می‌شود.

دین پرست با اشاره به تعیین برنامه زمانبندی برای آزادسازی واحد‌های تملک شده، گفت: البته باید به بانک‌ها هم کمک کرد، چون آن‌ها وظیفه دارند از پول سپرده گذاران خود صیانت کنند و باید مراقب بانک‌ها نیز باشیم.

او افزود: واحد‌های تولیدی تملک شده اگر به چرخه تولید بازگردند، حتما به نفع بانک‌ها هم هست، چون موجب تسریع در تحقق مطالبات آن‌ها خواهد شد.

دین پرست با اشاره به نامگذاری سال جاری به جهش تولید و راهکار‌های تحقق شعار سال، گفت: وزارت کشور طبق مصوبات قانونی مسوولیت پیگیری اجرای سیاست‌های عمومی دولت را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی و مشخصا اقتصادی برعهده دارد و در راستای تحقق شعار سال هم اولویت‌های ۳۰ گانه‌ای را تعیین کرده است.

این مسوول گفت: این اولویت‌ها اردیبهشت ماه سال جاری از سوی وزیر کشور به استانداران سراسر کشور ابلاغ شده و شاخص‌های مختلفی برای سنجش میزان تحقق این اولویت‌ها در استان‌ها تعیین گردیده است.

استان قزوین چهار هزار واحد تولیدی دارد که حدود ۵۵ واحد آن از سوی شبکه بانکی تملک شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار